Senin, 14 Mei 2012

Linda K Roed

Senin, 14 Mei 2012

“I love metal, mooses, conserts and discoballs! :D”

She is a student of art at the National Arts Academy. worked at a movie and film gallery. She came from school Kunstskolen in Roglaland. If you do not see her at the gigs, it is 1. There is no band that caught her attention 2. She's sick ... or do not have the money. :p

I always feel amazed and always took a deep breath when I walked into her personal blog. Somehow, I am still blind in looking at the art of drawing or something related to itsuch. But, when my boyfriend gave her blog link, I'm impressed! She is a true metal head. She won a contest artwork from her favorite band, Darkthrone.

Allow me to begin the journey a very pleasant interview with this talented woman ... with love .. This is Linda K Roed ..


1.Please introduce your name and where you live.
My name is Linda Kristin Røed. At the moment I live and study in Oslo, Norway´s biggest city. But I grew up outside a small town called Haugesund on the west-coast.

2.When I entered your blog page, I was amazed because you are very diligent to make a very powerful stuff. since when did you start doing it?

Thanks :) I have always been interested in making things with my own hands. It is just something I do. Love to add details to my surroundings that I feel is missing. I started the blog late in 2010. Some of the reason I started it was to have a place were I could show of what I´m spending my time on. It also has a function like some sort of a diary for me.

3.What makes you interested to DIY culture? because I know you always make accessories for your own use.
It exist a kind of pride in making things by yourself. A will to change something you´re not quite satisfied with. To care about the small detail. I find everyone who have the do-it-yourself attitude fascinating. And when you live in a society of mass production of everything, it is easier to appreciate the things that are more special and rare. I find great joy in making accessories, and as a Metalhead it is hard to stand out in a crowd that looks just like you. Thats why details get so important.

4.Since when, you liked to draw and make stuff?
Well, I have ALWAYS had a huge urge to draw and make things with my own hands, be creative and create unique things. And my parents always encourage me to continue with drawing, painting, sewing and try new things all the time. Especially my Dad was good at giving me new papers if I was out of it, or fix me the materials I needed for new ideas. He has always been involved in art and creative activity.

5.What and who are your influences that very interested in the world are you living now?
My main influences are Metal music and the whole Metal community. Different artists and variations of Fine Art. I grew up close to the nature so that´s pretty important to me as well. Besides from that find inspiration in everything from fashion to old folk tales, my friends, surrealism, 70´s disco culture, the occult and the fear of death. Some of my favorite artist are the Norwegians Theodor Kittelsen and Sverre Malling.

6.What your favorit music?
I listen to a lot of different music, but mostly Metal and Hard Rock. Closest to my heart is Black Metal, Folk Metal and some Doom. But I also find much joy in 70´s Disco music and Glam Rock, hehe. I also love musicals like Les Miserables, Cats and Grease! :)

7.And the band that you really like?
Windir, Watain, Agalloch, Arcturus, Darkthrone, Urfaust, Moonsorrow, Finntroll, Glittertind, and Gorgoroth, just to mention some few!

8.What was the last thing you work on?
Hmm...Some abstract drawings about different skin diseases. Some small drawings of everyday objects witch each object looks like a letter, and together they spell Black Metal. Yesterday I started on a big "blanket" I´m going to spend a lot of time on this summer. It will consist of many small patches I will knit by hand, and loads of Black Metal logo T-shirts.

9.are you always happy at the end of the work you do?
Weeeeeeeell...that´s difficult to answer... It depends on what I´m doing. As a perfectionist I have to continue with the art work or what ever until I feel it looks right... like I pictured it in my mind. Sometimes it ends up as a disaster... other times I feel like, YES, I am done, this it it! ..one week later I see things I could have done different and are like..Eeeeh...FUCK. Hehe.


10.Do you sell your stuff and leave your stuff in a store? If yes, where you left it?
I do sell some of my drawings, but so far it has only been to persons who contacted me and asked me if they can buy it because they have seen it someplace. But I don't have anything in a store or something.

11.Are you think all you doing right now can become a big business in the next period? Or are you just happy to do it without thinking of the premises a sense of what business you can make the goods sold by the very behavior?
My main goal in life is to make it as an independent artist. Live on my drawings and other art projects. But that is a difficult and almost impossible dream. But I will never stop trying! Besides from that I´m just happy I can use so much time on doing what I do, just for my self, and without thinking of if it will be sold in the future.

12.What would you like to say about your job?
At the moment I don't have a job, I´m a full time art student at the National Academy of Fine Art in Oslo. But...all in all, art is my job...or it will be. I´m very placed with my life situating at the moment. Being an art student is fantastic, but also very confusing and pretty hard.

13.Any last word?
Moose and behold!
Visit my blog: Nekro Moose Disco Blog on nekromoose.blogspot.com
Besides from that I will wish all who read this a nice day and a cheerful week! :)
-Linda K Røed


May 2012 By: Hera Sin


“I love metal, mooses, conserts and discoballs! :D”

Dia adalah mahasiswi seni di National Academy seniRupa .. Bekerja di sebuah galeri film dan membuat film. Dia berasal dari sekolah Kunstskolen di Roglaland. Jika Anda tidak melihat dia di sebuah gigs, itu adalah 1. Tidak ada band yang menarik perhatiannya 2. Dia sakit ... atau tidak mempunyai uang.

Saya selalu merasa terpukau dan selalu menghela nafas panjang ketika saya masuk kedalam blog personalnya. Entah, saya masih buta dalam melihat seni menggambar ataupun sesuatu yang berhubungan dengan hal semacamnya. Tetapi, ketika pertama kali pacar saya memberikan link blognya, saya terkesan! Dia adalah seorang metal head sejati. Dia memenangkan sebuah kontes artwork dari band favoritnya, DARKTHRONE.

Ijinkan saya untuk memulai perjalanan interview yang sangat menyenangkan dengan perempuan berbakat ini… dengan cinta.. inilah Linda K Roed..


1.Tolong memperkenalkan nama dan dimana kamu tinggal
Nama saya Linda Kristin Roed. Saat ini saya tinggal dan belajar di Oslo, kota terbesar di Norwegia. Tapi saya dibesarkan di luar di sebuah kota kecil bernama Haugesund di pantai barat-.

2 Saat pertama kali saya masuk ke halaman blog kamu saya sangat terkesan melihat kamu membuat banyak stuff yang sangat keren. Sejak kapan kamu memulainya?
Terima kasih :) Saya selalu tertarik membuat sesuatu yang baru dengan tangan saya sendiri. Ini hanya sesuatu yang saya lakukan. Menyukai menambahkan detail untuk lingkungan yang saya rasa terlewati. Saya memulai blog pada akhir tahun 2010. Alasannya adalah saya mulai untuk memiliki tempat dimana saya bisa menunjukkan apa yang saya lakukan untuk mengahabiskan waktu. Ini juga memiliki fungsi seperti semacam buku harian bagi saya.

3.Apa yang membuat kamu tertarik dengan budaya DIY? karena yang aku tahu kamu selalu membuat aksesoris untuk kamu gunakan sendiri.
Ini adalah suatu kebanggaan dalam membuat sesuatu sendiri. Sebuah keinginan untuk mengubah sesuatu yang kamu tidak cukup puas dengan detail kecil yang kamu rasa terlewati. Saya menemukan semua orang yang bekerja secara do-it-yourself memiliki sikap yang menarik. Dan ketika kamu hidup dalam masyarakat yang berproduksi massal dari segala sesuatu, akan lebih mudah untuk menghargai hal-hal yang lebih istimewa dan langka. Saya menemukan sukacita besar dalam membuat aksesoris, dan sebagai metalhead saya pun seperti kamu yang sulit untuk berdiri di kerumunan. Thats why Detail itu sangat penting bagi saya.

4.Sejak kapan kamu suka menggambar dan membuat stuff?
Well, saya telah SELALU memiliki dorongan besar untuk menggambar dan membuat sesuatu dengan tangan saya sendiri, menjadi kreatif dan menciptakan sesuatu yang unik. Dan orang tua saya selalu mendorong saya untuk melanjutkan menggambar, menjahit lukisan, dan mencoba hal baru setiap saat. Terutama ayah saya rajin memberi saya kertas baru jika saya sudah kehabisan, atau menyelesaikan bahan yang saya butuhkan untuk ide-ide baru. Dia selalu terlibat dalam seni dan aktivitas kreatif.
5.apa dan siapa yang mempengaruhi kamu sehingga kamu sangat tertarik di dunia yang kamu jalani sekarang?
Pengaruh utama saya adalah musik metal dan semua komunitas metal. Berbagai seniman dan variasi dari Fine Art. Saya tumbuh dekat dengan alam sehingga itu cukup penting juga bagi saya. Selain menemukan inspirasi dalam segala hal dari fashion sampai cerita rakyat tua, teman-teman, surealisme, budaya disko 70-an, okultisme dan rasa takut akan kematian. Beberapa artis favorit saya adalah the Norwegians Theodor Kittelsen dan Sverre Malling.

6. Apa musik favorit kamu?
Saya mendengarkan banyak musik yang berbeda-beda, tapi kebanyakan metal dan Hardrock. Yang paling dekat dengan hati saya adalah Black Metal, Metal Folk dan beberapa music Doom. Tapi saya juga banyak menemukan sukacita dalam musik Disco 70-an dan Rock Glam, hehe. Saya juga suka musikal seperti Les Miserables, Cats and Grease! :)

7. Dan band yang benar-benar kamu sukai?
Windir, Watain, Agalloch, Arcturus, Darkthrone, Urfaust, Moonsorrow, Finntroll, Glittertind, dan Gorgoroth, Cuma bisa menyebutkan beberapa diantaranya.

8. hal apa yang terakhir kamu kerjakan atau kamu lakukan?
Hmm ... Beberapa gambar abstrak tentang penyakit kulit yang berbeda. Beberapa gambar kecil penyihir, benda sehari-hari, setiap objek terlihat seperti surat, dan bersama-sama mereka mengeja Black Metal. Kemarin saya memulai pada "selimut" besar saya dan akan menghabiskan banyak waktu di musim panas ini. Ini akan terdiri dari patch kecil yang saya rajut dengan tangan, dan banyak logo Black Metal T-shirt.

9.apakah kamu selalu senang pada akhir pekerjaan yang kamu lakukan?
Weeeeeeeell ... ini sulit dijawab, Hal ini tergantung pada apa yang saya lakukan. Sebagai perfeksionis saya harus melanjutkan dengan karya seni atau apa apapun sampai saya merasa melihatnya benar, Seperti apa saya selalu saya bayangkan dalam pikiran saya. Kadang-kadang berakhir seperti bencana ... dilain waktu saya merasa seperti, YES, saya selesai, ini! Lalu satu minggu kemudian saya melihat hal yang bisa saya lakukan dengan hasil yang berbeda dan seperti ingin mengatakan .. Eeeeh ... FUCK. Hehe.


10.apakah kamu menjual barang-barang kamu dan meninggalkan barang-barang kamu di toko? Jika ya, di mana kamu menitipkannya?
Saya menjual beberapa gambar saya, tapi sejauh ini hanya berkunjung ke orang yang menghubungi saya dan bertanya apakah mereka dapat membelinya karena mereka telah melihatnya di suatu tempat. Tapi saya tidak punya apa-apa yang dititipkan di sebuah toko ataupun tempat yang lainnya.

11. Menurut kamu apakah semua yang kamu kerjakan bisa menjadi bisnis yang besar dalam jangka waktu kedepan? Atau kamu hanya melakukannya dengan rasa senang tanpa memikirkan bisnis apa yang bisa membuat barang kamu terjual dengan sangat laku
Tujuan utama saya dalam hidup adalah untuk membuatnya sebagai seniman independen. Hidup pada gambar saya dan proyek-proyek seni lainnya. Tapi itu adalah mimpi yang sulit dan hampir mustahil. Tapi saya tidak akan pernah berhenti mencoba! Selain itu Saya senang saya dapat menggunakan begitu banyak waktu untuk melakukan apa yang saya lakukan, hanya untuk diri saya, dan tanpa memikirkan apakah itu akan dijual di masa depan.


12. apa yang ingin kamu sampaikan tentang pekerjaanmu.
Saat ini saya tidak punya pekerjaan, saya seorang mahasiswa seni penuh waktu di National Academy of Fine Art di Oslo. Tapi dalam kesemuanya, seni adalah pekerjaan saya, atau akan menjadi pekerjaan tetap saya. Saya sangat mendapatkan tempat pada saat ini. Menjadi seorang mahasiswa seni yang fantastis, tetapi juga sangat membingungkan dan cukup sulit.

13. Ada kata terakhir?
Moose and behold!
Kunjungi blog saya: Nekro Moose Disco Blog di nekromoose.blogspot.com
Selain dari itu saya berharap semua yang membaca ini sebagus dan seceria hari minggu! :)
-Linda K Roed

May 2012 By: Hera Sin
Hungry Heart © 2014